HAŞHAŞLI ÇÖREK

Gönderen Zuhal


Ben haşhaşlı çöreği de çok seviyorum (hoş neyi sevmiyorum ki :)))
Malzemeler:


1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)
40 gr. yaş maya
150 ml.süt
100 ml. sıvı yağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz

İçi:
1 su bardağı dövülmüş ceviz
yarım su bardağı haşhaş ezmesi

Önce yumurtanın akıyla sarısını ayırın. Sonra sütü bir cezveyle ocağa koyup, sıcağa yakın duruma getirin. Mayayı hamur yapacağınız kaba koyup, üzerine 1 tatlı kaşığı toz şekeri dökün. Sütü ekleyin, kaşıkla mayayı iyice ezin. Sonra  sıvıyağı, yumurta akını ve tuzu da ekleyin. Aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yapın. Kabarmasını bekleyin.

Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp, merdaneyle incecik, tabak gibi açın. Önce sıvıyağdan sürün, sonra suyla incelttiğiniz haşhaş ezmesinden ve dövülmüş cevizden koyup gül böreği şeklinde sarın. üzerine yumurta sarısı sürün.Yağlanmış tepsiye sıkışık bir şekilde dizin. Ben bir dahaki sefere kelepçeli kalıba koyacağım.
Bu ilk denememdi. Hep yapmayı isterdim de bi türlü kısmet olmazdı.
Çok güzel oldu doğrusu...









0 yorum:

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez