SAKALLI (POĞAÇA)

Gönderen Zuhal

Çoğu kimse bunun adını bilmeden yer. Kimileri de saçaklı diyor. Ama pastanelerdeki adı sakallı. Ailece bu sakallıyı çok severiz. Siz de seviyorsanız, buyrun o zaman...

Malzemeler:1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)yarım su bardağı süt, (bardak 150 ml.lık)
yarım su bardağı yoğurt (aynı bardak)
20 gr.lık yaş maya (yarım paket)
1 yemek kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un

İçi: Beyaz peynir ve maydonoz



Bildiğimiz mayalı poğaça hamuru. Hazırladığınız mayalı hamurdan 2 çeşit yapabilirsiniz. Örneğin ben, hem zeytin ezmeli poğaça (açma da olur) hem de sakallı poğaça yaptım.

Önce, sütü bir cezveyle ocağa koyup, sıcağa yakın duruma getirin. Mayayı hamur yapacağınız kaba koyup, üzerine 1 yemek kaşığı tozşekeri dökün. Sütü ekleyin, kaşıkla mayayı iyice ezin. Sonra yoğurdu, sıvıyağı, yumurta akını ve tuzu da ekleyin. Yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru kabarması için 30 dk. kadar bekletin. Daha sonra ceviz büyüklüğünde (daha büyük olmasın) parçalar koparın, oval şekil verin İçine bir şey koymuyoruz. Üzerlerine, ayırdığınız yumurta sarısını sürün. Yağlanmış tepside 180 derecede pişirin. Soğuyunca uzunlamasına kesin. Ezilmiş peynirle ince doğranmış maydonozu karıştırın. Minik poğaçaların arasına bu içten koyun. Peynirin çok tuzlu olmamasına dikkat edin.

4 yorum:

Özgür Şef on 8 Aralık 2009 10:18 dedi ki...

Bayılıyorum bu poğaçaya :) harika görünüyor ellerinize sağlık. Ben de bir ara tarifini vermek istiyorum bunu deneyip yapabilirim en kısa zamanda ;)

Zuhal on 8 Aralık 2009 10:46 dedi ki...

Tadı da görüntüsü de harika!Deneyin, eminim memnun kalacaksınız. Ben zaten mayalı hamurdan yapılan şeyleri çok severim.
Afiyet olsun.

Özgür Şef on 12 Aralık 2009 05:20 dedi ki...

geçen akşam misafirim geldiğinde denedim ve herkes bayıldı :) tarif için teşekkürler.. en kısa zamnda bloga eklemeliyim ;)

Zuhal on 12 Aralık 2009 09:50 dedi ki...

çok mutlu oldum...

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez