AY ÇÖREĞİ

Gönderen Zuhal

Malzemeler:
250 gr. margarin
2 su bardağı pudra şekeri
20 gr. yaş maya (yarım paket)
1 çay bardağı süt
1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)
Aldığı kadar un (ölçtüm 400 gr. alıyor)


İçi:
2 su bardağı çekilmiş ceviz
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı kuru üzüm
1 elma
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tarçın
3-4 tane ufalanmış bisküvi

Mayayı ılık sütle karıştırıp eritin. Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, pudra şekerini ve yumurtanın beyazını da ekleyerek hamurunu yapın (kulak memesi kıvamında). İçini hazırlayana kadar bekletin.
Bir kabın içine çekilmiş ceviz,ufalanmış bisküvi,tozşeker,
rendelenmiş elma, kuru üzüm, süt,kakao,tarçın koyarak iyice karıştırın.
Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alıp, yuvarlak biçimde açın ve iç malzemesinden yeterli miktarda koyun. Rulo yaparak sarın ve ay şekli verin. Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

Not: Bu ölçüden çok çörek çıkıyor. Ben yarıya indirip yaptım.



3 yorum:

casminella on 20 Kasım 2009 23:45 dedi ki...

Ay çöreğini bir kere denemiştim, sonuç pek iyi değildi, bir daha da yapmadım, sizin tarifinizi deneyeceğim, ellerinize sağlık....

zuhal dedi ki...

Blog sahibi olmak sorumluluk da yüklüyor insana.Umarım istediğiniz gibi olur. Sonucunu yazarsanız çok sevinirim. Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Zuhalciğim,ayçöreğini denedim çok güzel oldu.arkadaşlarım benim yaptığıma inanmadılar,hazır zannettiler.senin blogun adını verdim,girin bakın dedim.ellerine sağlık,yeni tariflerini bekliyorum canım, tadı görüntüsünden de güzel oldu.öpüyorum.

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez