AÇMA

Gönderen Zuhal


Açmam, açamam demedim. Bugün açma yaptım.Bu ikinci denemem. Süper oldu.

1 adet maya (42 gr.)

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

2 yemek kaşığı tozşeker

2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt

2 tatlı kaşığı tuz

1 yumurta sarısı

6 küçük su bardağı un

Mayayı ılık sütle iyice ezin. Tozşekeri, sıvıyağı ekleyin. Unu yavaş yavaş yedirin. Hamur, elinize yapışmayacak kadar yumuşak olsun. 40 dakika falan bekletin, kabarsın.

Ben margarini çok mecbur kalmadıkça kullanmıyorum. Denedim sıvıyağla da pekala oluyor. Ama siz isterseniz, biraz da erimiş margarin koyabilirsiniz.

Hamurdan alacağınız miktarı siz belirleyin. Elinizle uzunlamasına oval bir şekilde açın. İçine zeytin ezmesi, kaşar peyniri veya beyaz peynir koyun. Hamuru rulo yapın ve burarak kapatın. Üzerine yumurta sarısı sürün.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez