HAVUÇLU KEK (ISSIZ ADAM KEKİ ) :D

Gönderen Zuhal



Ey ahaaaliii... ıssız adamın kek tarifini ele geçirdiiiim..... Desem de inanmayın. Çünkü, bu benim çookkk uzun yıllardır yaptığım havuçlu kek tarifidir. Ve çok beğenilir. Yiyenler pastane kekine benzetirler. Tabi "Issız adam" filmini seyretmemiş olanlar bu kekin adının böyle olduğunu sanmasınlar. Yok öyle bir kek adı yahu. Bu, bizim yıllardır yediğimiz havuçlu kek işte. Bu filmde esas oğlan, esas kıza havuçlu kek yapar, kız da beğenir tarifini ister vs.vs.. Ben de espri olsun diye yazdım zaten parantez içinde yazdım. Geçen gördüm. Birileri ıssız adam keki diye yazmış google'a, öyle aramış tarifi...Neyse...

Gerçekten çok güzel ve bereketli bir kek. Ben de çok severim. Lütfen deneyiniz.

Buradaki su bardağı en küçüklerinden. 150 ml su alan cinsten olacak. O yüzden havuç miktarı çok gibi gözükse de öyle değil. Şimdi milyon tane boyutta bardak var.

3 yumurta,
1 su bardağı sıvıyağ,
1,5 su bardağı tozşeker,
3 su bardağı un,
3 su bardağı rendelenmiş havuç,
1 su bardağı dövülmüş ceviz,
portakal veya limon kabuğu rendesi,
1 paket vanilya,
2 talı kaşığı tarçın,
1 tatlı kaşığı karbonat (veya 1 paket kabartma tozu)


Önce yumurta ve şekerler karıştırıcı (mikser) ile koyulaşana kadar iyice karıştırılır.
Daha sonra diğer malzemeler karıştırılır ve yağlanmış kalıba dökülür. 180 derecede fırında pişilir. Afiyetle yenir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez