ŞERBETLİ KURABİYE

Gönderen Zuhal
Puding kağıdının arkasında yazıyordu. Denedim. Çok beğendim. Asıl adı "şuruplu kurabiye". Fakat öksürük şurubu mu diye espri yapanlar olunca, ben de adına şerbetli kurabiye dedim. :) Kesinlikle deneyin derim.


Şerbet:
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı su


Hamur:
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ceviz veya fındık kırığı (Ben ceviz koydum, çok güzel oldu)
3 yemek kaşığı tozşeker
4 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı tarçın
1 paket hamur kabartma tozu
4 su bardağı un


Ölçülü şeker ve suyu kaynatın. Ocaktan alınıp soğumaya bırakın.


Bütün hamur malzemelerini karıştırıp iyice yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, yuvarlayıp, yağlanmış fırın tepsisine koyun.175 derecede, 20-25 dakikada pişirin.
Fırından çıkarın, bekletmeden üzerlerine şurubu dökün. Daha sonra üzerine hindistan cevizi serpin.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ZUHALİN TARİFLERİ Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez